Definició d'àrees, zones, departaments, grups, llocs de treball dins dels immobles a gestionar. Aquestes definicions, es generaran aplicant criteris estratègics de cada organització, per simplificar processos interns (imputacions, refacturacions, RRHH, CECOS, ...) així com amb criteris tècnics, per a una gestió òptima de l'operació (manteniment, operacions, canvis organitzacionals, ...) Associació de l'espai físic del lloc de treball, amb: usuari, departaments, centres de cost, etc.
Funcionalitats CAFM
- Generació de llistat d'entitats ordenat amb agrupacions i si és possible en format d'arbre.
- Codificació i nomenclatura dels elements (àrees, zones, departaments, etc ...)
- Àmbits de zona: des de geogràfics (país, comunitat, delegació) fins al més mínim (edifici, planta, departament, despatx, lloc de treball, usuari, ceco)
- Associació de l'espai físic i actius del lloc de treball amb: usuari, departament, centre de cost ...
- Definició del lloc de treball (des concepte "persona" fins a "Persona, tel., PC, taula, cadira, box, ...).
- Constitueix informació bàsica i necessària per a la gestió de trasllat.
Justificació econòmica
- Directament
- Optimització de recursos / lloguers / espais per reduir cost.
- Quantificar els espais per departaments de cara a fer una assignació de costos mes clara.
- Identificació de necessitats especifiques de departaments o àrees.