És un espai, normalment en una intranet o servei web extern, on es descriu el catàleg de serveis oferts als usuaris per part de l'empresa i en concret, pel departament de FM (neteja, manteniment, viatges, telefonia mòbil, flotes, mudances, trasllats, ...) així com la forma en què se sol·liciten els mateixos (normalment en la mateixa plataforma).

 

Funcionalitats CAFM

  • Disponibilitat d'un espai obert a usuaris, per a l'obertura de tiquets d'incidències o petició de serveis, equips, flotes, telefonia, IT, ...
  • Ha de contemplar la possibilitat d'autorització per un superior.
  • Registre, tancament, control de temps i recursos, costos i imputacions, així com alertes quan no es completin les peticions.

 

Justificació econòmica

  • Directament
    • Permet automatitzar certs processos i integrar-los dins d'una única plataforma de gestió, reduint temps de gestió entre diferents plataformes i el bolcat de dades entre les mateixes.
  • Indirectament
    • Permet recol·lectar informació de consums, usos, accessos, etc ... que permeten conèixer millor com es comporta l'edifici i, amb això, poder realitzar propostes de millora per a l'optimització del mateix.
    • Permet recollir informació per al seguiment dels programes de sostenibilitat de les organitzacions.
    • Alguns programaris, permeten realitzar una anàlisi amb intel·ligència artificial de les dades de diferents fonts i índoles, per optimitzar els usos, eficiència energètica i fer previsions futures.